Starty Kubicy w Rajdach

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Kajtofan » piątek, 15 sty 2016, 11:12

Właśnie, że efekt marketingowy w przypadku Lotosu jako firmy petrochemicznej jest większy jeżeli sponsoring idzie w motorsport.
Mają wiele produktów, które można wiązać i promować na kanwie sukcesów w rajdach.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43


Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez gregortest » piątek, 15 sty 2016, 11:23

No przepraszam bardzo ;
kopana + bez taleńcia na deskach - kolejny sezon w du pie czarnej bez wyniku..
i azoty też wdepnęły w to gó...o, gdzie jest to studnia bez dna i kasa rozchodzi się po mega działaczach :0
http://eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-n ... sza/yytt7p
Co jeszcze ???
Byłem przez przypadek na zgrupowaniu łyżwiarzy szybkich w Spale. No mega wypas był. Nawet się nie krępowali i opowiadali jak to jest :shock: zgroza.
Ile jest takich sportów , gdzie idzie od skur...syna kasy, a wyników, nie ma i nie będzie.
Poza tym kopana to najbardziej po boksie, albo na równi - korupcyjno genny sport na świecie.
I powoli - nie liczne przypadki zerwania kontraktów - sponsorzy odwracają od wykładania mld $ na ten sport.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez iceman150 » piątek, 15 sty 2016, 12:29

W tych wyliczeniach brakuje mi kosztów transportu całego bałaganu na poszczególne rajdy.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Kajtofan » piątek, 15 sty 2016, 12:42

iceman150 napisał(a):W tych wyliczeniach brakuje mi kosztów transportu całego bałaganu na poszczególne rajdy.

Logistyka to m.in koszty transportu.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Gąsior » piątek, 15 sty 2016, 12:57

Ludzie, ale tu nie chodzi o wyniki ale o przełożenie na marketing, ergo - na kasę. Idąc tym tokiem to faktycznie RK powinni w d.... kopnąć, bo po zdobyciu mistrza w WRC2 były 2 sezony biedy. Więc odniesienie kasy do wyników akurat w tym wątku to dość niebezpieczna retoryka. I proszę nie mówcie mi o potencjale, bo dyscyplin i sportowców z potencjałem w tym kraju jest sporo, a mogą tylko pomarzyć o wsparciu jakie dostali Kajto i RK od Lotosu.
Jeżeli będą mistrzostwa świata w pierdzeniu na odległość i będzie to w Polsce dyscyplina popularna i przemawiająca do potencjalnych klientów to Lotos czy też inne firmy rozważą sponsorowanie naszej kadry w tym "sporcie". Możemy utyskiwać na niesprawiedliwość i nikczemność tego świata, ale tak się sprawy mają.
Muzycy z filharmonii też mogą sobie marudzić, że jakaś lalunia z cycem wyje do mikrofonu i dostaje za to miliony, a oni latami się tego fachu uczyli, tworzą wyższą kulturę i w nagrodę wcinają ziemniaki w mundurkach.
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez woocasch » piątek, 15 sty 2016, 13:04

iceman150 napisał(a):W tych wyliczeniach brakuje mi kosztów transportu całego bałaganu na poszczególne rajdy.

Jeżeli masz na myśli moje wyliczenia to one zawierają wszystkie koszty dotyczące wynajmu auta, transport czy noclegi mechaników także.
Wiadomo, że nie obejmują kosztów dojazdu czy noclegu kierowcy, pilota i osób towarzyszących. Bo to może być tylko kierowca i pilot, a mogą też mieć zawsze 20 osób do towarzystwa, mogą mieszkać w hotelu z *** albo z *****, dojadą na rajdy w Europie tanimi liniami lotniczymi lub w biznes klasie. Ale to już są "drobne" kwoty przy koszcie wynajmu i obsługi auta WRC.

Co by nie było w tym roku to cieszę się, że Lotos przez tyle lat ładował kasę w rajdy. Dzięki temu RK wygrał WRC2, Kajto wygrał ERC i mieliśmy wiele okazji do świętowania sukcesów naszych załóg rajdowych na trasach Europy i Świata. Nie rozpocznę przecież nagle bojkotu ich stacji, tylko dlatego, że wyjdą całkowicie z rajdów. Jeżeli tak się stanie będzie po prostu szkoda, że rajdy przegrały z piłką nożną i fajne programy sportowe się zakończyły. Ale może nie będzie tak źle jak niektórzy przewidują i jednak i RK i KK zachowają wsparcie Lotosu, ja w to nadal wierzę. Obym się nie rozczarował :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Tomek K » piątek, 15 sty 2016, 13:22

gregortest napisał(a):No przepraszam bardzo ;
kopana + bez taleńcia na deskach - kolejny sezon w du pie czarnej bez wyniku..
i azoty też wdepnęły w to gó...o, gdzie jest to studnia bez dna i kasa rozchodzi się po mega działaczach :0
http://eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-n ... sza/yytt7p
Co jeszcze ???
Byłem przez przypadek na zgrupowaniu łyżwiarzy szybkich w Spale. No mega wypas był. Nawet się nie krępowali i opowiadali jak to jest :shock: zgroza.
Ile jest takich sportów , gdzie idzie od skur...syna kasy, a wyników, nie ma i nie będzie.
Poza tym kopana to najbardziej po boksie, albo na równi - korupcyjno genny sport na świecie.
I powoli - nie liczne przypadki zerwania kontraktów - sponsorzy odwracają od wykładania mld $ na ten sport.


No ale jaki jest cel takiego stawiania sprawy? Poza chyba polepszeniem własnego samopoczucia?
Skoki niby gówno? Bo co, bo mają gorszy sezon? Chłopie, akurat w skokach czy ogólnie sportach zimowych nasi sportowcy w ostatnich kilku latach osiągnęli tyle, że zasięgiem medialnym i rozpowszechnieniem tego u przeciętnego Kowalskiego, przebili wszystkie osiągnięcia polskiego motorsportu od czasu jego istnienia. A, że w tym roku nie idzie? Taki sport. Kalkulowane ryzyko czy wpakować pieniądze w Stocha, czy w rajdy Kubicy i tak wypada na korzyść tego pierwszego. Zdjęć czy obrazków ruchomych ze Stochem, a co za tym idzie z logo partnerów i tak jest dużo.

Kiedyś za wroga numer 1 rajdów była stawiana piłka nożna. Piłka, która jest sportem globalnym, dostępna w zasadzie dla każdego, a i każdy młody chłopak miał większy lub mniejszy z nią kontakt, choćby na zasadzie "tato pokopmy piłkę". I zżymanie się na to, że na piłkę idą pieniądze, to jak denerwowanie się i pełne oburzenie co roku w grudniu, że jest zimno.
Ale zostawmy piłkę - teraz widzę, że do rubryczki "gdyby nie ...., to rajdy byłyby popularne i miały w uj kasy" dorzucamy skoczków i ...łyżwiarzy :lol: No ale co oni mają zrobić? Powiedzieć - "Sorry panie prezesie Lotosu/Orlenu/PKO, my zdobyliśmy ostatnio medal IO, następny i tak nie będzie wcześniej niż za 30 lat. To my nie chcemy. Ale słyszeliśmy, że rajdy są ciekawą dyscypliną to może spróbujcie tam"....
Skoro PZN czy związek od łyżwiarstwa jest w stanie ogarnąć sobie sporą kasę, a Bródka sponsorów prywatnych, a taki PZM nie to czyja to wina? Łyżwiarzy?

A Lotos jest związany z piłką od dawna. Mininum od 2010 kiedy to wspierał Lechię Gdańsk. Więc nie wiem co za bzdury, że nagle Tusk ich namówił, albo im kazał wziąc się za piłkę. Reprezentacja jest aktualnie znów na fali wznoszącej stąd w 2015 roku Lotos zostawił Lechię i związał się z PZPNem.
A tutaj taki cytacik: "Lotos łożył na Lechię i program Biało-zielona przyszłość z Lotosem ok. ośmiu milionów rocznie. Na zbliżonym poziomie sytuuje się wsparcie dla Roberta Kubicy. Tańszy jest Narodowy Program Skoków Narciarskich, którego owocem jest m.in. Kamil Stoch". Jakieś pytania. Teraz przelicz sobie jaki zasięg dotarcia z logo, ma piłka, skoki i rajdy.

Ja też bym chciał, żeby "rajdy miały jak najlepiej". I też mi przykro, że Kubica nie ma na starty. Co mnie osobiście bardzo dziwi, bo nie sądzę, żeby szał związany z jego osobą jakoś bardzo mocno opadł. I nadal jakby wiadomo było, że np ma być w Polsce w przyszłym tygodniu, czy byłaby jakaś otwarta publicznie impreza z nim związana, to ciągle znalazło by się X prezesików i ludzi "dużo mogących" chcących się przy nim pokazać. Natomiast zżymanie się na inne sporty to dziecinada. Różnica jest taka, że nawet jak piłkarze dostaną trzy ... po 0:3, to i tak łącznie z szałem przed Euro, zgrupowania itp, to przez miesiąc będzie piłka i piłka. A z nią Lotos. A efekt nawet podium Kubicy w Monte będzie trwał 3 dni.
Ostatnio edytowano piątek, 15 sty 2016, 15:13 przez Tomek K, łącznie edytowano 1 raz
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez iceman150 » piątek, 15 sty 2016, 14:02

Śmiem twierdzić że koszty logistyczne w przypadku wyliczeń dla mistrzostw Austrii będą sporo niższe o ile nie kilkukrotnie od rund rozgrywanych po za Europą. (Należy pamiętać, że takich rnud RK nie zaliczył w tym roku wiele, ale jeśli by zaliczył to koszta były na pewno niemałe)
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez woocasch » piątek, 15 sty 2016, 14:54

iceman150 napisał(a):Śmiem twierdzić że koszty logistyczne w przypadku wyliczeń dla mistrzostw Austrii będą sporo niższe o ile nie kilkukrotnie od rund rozgrywanych po za Europą. (Należy pamiętać, że takich rnud RK nie zaliczył w tym roku wiele, ale jeśli by zaliczył to koszta były na pewno niemałe)


Tak wyliczenia podane są dla mistrzostw Austrii, ale Austria leży w środku Europy, więc powinny też pasować dla udziału w rajdach na naszym kontynencie. RK w 2015 zaliczył 10 rajdów w Europie + Meksyk, więc raczej można opierać się na wyliczeniach podanych w artykule i w tym wypadku koszt jednego rajdu (150km oesowych, 3dni itd.) to niecałe 80.000 EUR, jednak sam M-Sport zaznaczył, że koszt dla rundy MŚ może być nieco niższy. W oryginale brzmi to tak: Abschließend lässt der seit sieben Jahre bei M-Sport aktive Millener nochmals wissen, dass so ein einzelnes WRC-Projekt in der "Austrian Rally Championship" insgesamt leider etwas teurer ist, als ein "normaler" WM-Einsatz, da die Personal- und Transportkosten sich dort über mehrere Engagements teilen. Czyli na szybko tłumacząc taki projekt w Austrii wychodzi nieco drożej niż udział w MŚ, ponieważ w MŚ koszty osób i transportu dzielą się na kilka zgłoszeń.
Jest to logiczne, jeżeli do transportu rajdówki na lawecie potrzeba np. dwóch kierowców i jedzie mała laweta z jednym autem to koszt kierowców jest identyczny, gdy jadą dużym ciągnikiem siodłowym z naczepą na 5 czy 6 samochodów. Tak samo paliwo, mimo może większego spalania danego środka transportu, dzieli się na kilka aut a nie jedno i wychodzi na końcu taniej. Mimo to zwiększyłem koszt podany przez M-Sport o 25%, czyli jedna runda to 100.000 EUR, bo jednak jest więcej kilometrów oesowych i rajdy są ogólnie dłuższe czasowo, oczywiście dotyczy to rajdów w Europie, gdzie logistyka będzie ogarnięta podobnie bez znaczenia czy startujemy w Austrii w rajdzie lokalnym czy w Rajdzie Polski w randze MŚ.
Zgodzę się, że starty po za Europą to już inne koszty. Nawet gdyby taki rajd był droższy o 50% od rundy europejskiej to nadal przy pełnym wynajmie z M-Sportu nie dochodzimy do rzuconych 12mln zł. Wiadomo, że koszty udziału w WRC są gigantyczne, a wyliczenia które przytoczyłem nie mają na celu aby sprzeczać się o każdą złotówkę czy dywagacje jakie będą koszty udziału w rajdach po za Europą, chciałem tylko przytoczyć dane, które ukazały się w Rallye Magazin i które są wg. mnie wiarygodnymi danymi dotyczącymi kosztów wynajmu auta WRC.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Tomek K » piątek, 15 sty 2016, 15:10

Zgadzam się z Waszym tokiem rozumowania odnośnie możliwych kosztów. Natomiast do rajdów pojechanych doliczyłbym Argentynę. Przecież cały majdan już był na miejscu. A Ci co planowali dolecieć przed rajdem i tak mieli już zapewne wszystko klepnięte. Np bilety lotnicze. Wyprawy za ocean nie zaczyna się realizować 2 tygodnie przed rajdem.

A co kosztów wypada doliczyć jeszcze wpisowe. I też będzie większe niż do rundy mistrzostw Austrii.
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez viper » piątek, 15 sty 2016, 15:26

Kajtofan napisał(a):Właśnie, że efekt marketingowy w przypadku Lotosu jako firmy petrochemicznej jest większy jeżeli sponsoring idzie w motorsport.
Mają wiele produktów, które można wiązać i promować na kanwie sukcesów w rajdach.

Co ty za bajki opowiadasz. JEDEN mecz reprezentacji polski oglada ileś chyba z 7 milionów ludzi z ktorych wiekszosc ma samochody a one jezdza na paliwo i moga jezdzic rowniez na paliwo z lotosu. Zobacz ile ludzi oglada rajd. Przyjda ms czy Europy w piłkę to bedzie oglądał "któryś dziesiąt milion tylko w Polsce " przy podobnych pieniadzach na rajdy w wrc to wyrzucony pieniądz w błoto. Chłopie to inny pułap oglądalności jak chcesz porownywac kopana do rajdow czy nawet siatkówkę. Rajdy sa jedna z najmniej opłacalnych dyscyplin w sporcie na swiecie . Chodzi o stosunek kosztow do oglądalności. Zadnych imprez wielkoswiatowych typu olimpiada itd. Ja tez kocham ten sport ale trzeźwo patrze na realia finansowe i ja sie lotosowi nie dziwie. Z reszta jak sponsorował kajetanowicza to musiał kupować relacje, bo pies z kulawą noga z tv publicznej by na rajd nie zajrzał. Spojrz na rajd ze strony sponsorow a nie fana ktory widzi co chce widziec a nie co jest.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez wanderer » piątek, 15 sty 2016, 15:39

Może piłka nożna czy siatkówka jest częściej oglądana, ale w ich przypadku jest dużo mniejsza szansa na to, ze potencjalny widz zauważy jakieś powiązania sponsorskie z lotosem. Gdyby było inaczej, to Lotos, czy Orlen nigdy nie władowałby kasę w rajdy.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Mic_123 » piątek, 15 sty 2016, 15:44

A nikt nie liczy pensji kierowcy (plus ewetnualnie pilota) - przeciez start w pelnym cyklu WRC to robota na pelny etat i cos z tej kasy musi pojsc na wynagrodzenie.
Tak wiem ze niektorzy w fabrykach jezdza za free ale nie sadze zeby byly kierowca F1 jezdzil sobie tak bez jakiejs pensji, w koncu na F1 nie zarobil az takiej fortuny zeby pozwolic sobie tylko na wydawanie :D .
W 2015 Brian Bouffier startowal fiesta w Monte i byla podana cena 120 000E (za citroena podobno wychodzi 150 000E).
Pomnozmy cene wynajmu auta x 1.5 czyli srednio 60-80 000E pozostale koszty logistyczno-inne :D i wychodzi okolo 220 000 - 240 000E za rajd czyli okolo 950 tys - 1mln za rajd.
Rajdy zamorskie to kwestia dodatkowego transportu (jesli lotniczy) bo kontener na statku mozna juz wynajac o wiele taniej (ale statek plynie min 3-4 tyg).
Tyle kwestie wynajecia, z wlasnym autem przy 12-14 rajdach powinno byc taniej (przy 6-7 rajdach z pewnoscia lepsza opcja wynajmu).
Mic_123
N3
 
Posty: 241
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Mad Max » piątek, 15 sty 2016, 15:51

wanderer napisał(a):Może piłka nożna czy siatkówka jest częściej oglądana, ale w ich przypadku jest dużo mniejsza szansa na to, ze potencjalny widz zauważy jakieś powiązania sponsorskie z lotosem.
Pan Kowalski w dniu wczorajszym oglądał mecz w którym jego ukochana reprezentacja wygrała mecz, po każdej strzelonej bramce widział logo Lotosu na piersi swojego ulubionego zawodnika, do tego przez cały mecz owe logo przewalało się na banerach bocznych boiska, oraz na ściance w trakcie wywiadów - w drodze do pracy kończyło mu się paliwo, postanowił zatankować, mając do wyboru stacje Orlenu czy Lotosu którą z nich wybierze ?? Czy Pan Kowalski postanowi wesprzeć firmę która wspiera jego sport ?? nawet jeśli nie to wczorajszy mecz oglądało kilka milionów widzów - to tak na luźno bez zbędnego rozgrzebywania problemu - a zapomniałem Pan Helmud i Jones też oglądali ten mecz, będąc na wycieczce w Polsce postanowili się zatankować, hym... Orlen... a nie Lotos znam ich przecież
wanderer napisał(a):Gdyby było inaczej, to Lotos, czy Orlen nigdy nie władowałby kasę w rajdy.
Oni najchętniej by tego nie robili ale firmy paliwowe na zachodzie tak robią to się nie będą wygłupiać.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez wanderer » piątek, 15 sty 2016, 15:59

Mad Max napisał(a):Oni najchętniej by tego nie robili ale firmy paliwowe na zachodzie tak robią to się nie będą wygłupiać.

Jeśli tak do tego podchodzisz, to generalnie nie ma o czym dyskutować.

Zresztą, już widzę, jak wszyscy zaczną walić na stacje Lotosu, żeby móc się zidentyfikować z tymi przegrańcami od kopanej, po kolejnych mistrzostwach. :wink:
Ostatnio edytowano piątek, 15 sty 2016, 16:01 przez wanderer, łącznie edytowano 1 raz
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron