Starty Kubicy w Rajdach

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez simprez_ » wtorek, 8 lut 2011, 02:50

m_a_t - bardzo ciekawa i merytoryczna wypowiedź. Moja jedyna uwaga, oparłeś ją na doświadczeniu i wytycznych, które zdobyłeś w naszym kraju (tu obowiązujących, praktykowanych i miarodajnych). Nie wiemy niestety jak się one mają do praktyki i przepisów we Włoszech. Zwłaszcza jeśli chodzi o zastosowanie "skosów".
Opierając się na 3 rzeczach: ujęciach z onboardu Moreno/Bonato, zdjęciu rozbitej Fabii, na którym widać barierę wychodzącą z tyłu auta i wypowiedzi J. gerbera dla autosport.com pozowlę sobie wysnuć przypuszczenie, że w miejscu, w którym przypuszczam, że auto "nadziało się" przodem na barierę tego "skosu" nie było, bariera kończyła się tam poziomo. Coś podobnego widać na ww. onboardzie gdy Moreno mija Fabię a potem się zatrzymuje (bariera za Fabią Kubicy również kończy się poziomo).

Wracając do wywiadu Gerbera - zgadzam się z jego opinią, że trzeba niezwłocznie wprowadzić jakieś regulacje, które zwiększyły by odporność karoserii w razie podobnych wypadków. Wzmocnić grodzie komory silnika? (może kevlar?). Wymusić ograniczenia co do dopuszczalnej możliwości obniżania wysokości zespołu napędowego (moim zdaniem blok silnika i korpus skrzyni powinny stanowić większą barierę dla takich przedmiotów)?

Nie mam zamiaru tymi uwagami i opiniami nikogo bulwersować. Jak każdy z nas uważam, że najważniejsze jest w tej chwili zdrowie Roberta i wierzę, że wszystko skończy się bardzo dobrze. Życzę Mu, aby jak najrychlej był w stanie powrócić do tego co kocha i co daje Jemu (i nam) tyle frajdy. Niemniej powinniśmy z tego wypadku wyciągnąć jak najwięcej wniosków. Będzie to z korzyścią dla wszystkich.
www.924.pl
simprez_
 
Posty: 10
Dołączył(a): sobota, 27 mar 2010, 21:53


Postprzez m_a_t » wtorek, 8 lut 2011, 07:40

w weloszech jest tak samo jak w polsce, niemczech, francji, belgii, holandii czy kazdym innym kraju europy. jedyna roznica to to ze w tym wypadku to typ prowdnicy, tzn Kubek spotkal sie z prowadnica typuA, czyli taka bardziej okragla w przekroju poprzecznym. w polsce stosuje sie typ B, taki bardziej kwadratowy w przekroju poprzecznym....

wymienilem dwie mozliwosci: w jednej i w drugiej mowa jest o barierze na wysokosci nominalnej. roznia sie one tylko sposobem wejscia samochodu w plan poziomy bariery.

o skosach napisalem tylko ze tak powinno byc, ale rowniez ze czasem ihc poprostu nie ma, bo nie ma miejsca, jak to czesto bywa na waskich drozkach gorskich..
łan, tu, sri, TDI... Yog tez ma... :P
Avatar użytkownika
m_a_t
N1
 
Posty: 87
Dołączył(a): czwartek, 15 wrz 2005, 03:37
Lokalizacja: Suchedniow

Postprzez toydols » wtorek, 8 lut 2011, 10:28

Właśnie oglądałem kolejny raz onboard Moreno i tam nie ma wcale skosów. Tylko zaokrąglenie na końcach barier. Do tego Kuba Gerber mówi w wywiadzie, że rzeczywiście odbili się od jednej bariery jak zarzuciło tył i to ustawiło ich na kolejną barierę, która weszła w auto. No i że między barierami była krótka przerwa. Mimo wszystko dziwi mnie, że bariera przeszła tak łatwo przez ścianę grodziową. Szczególnie w tym kontekście nie widzę za bardzo opcji wzmocnienia przodu tak, żeby to się nie powtórzyło. Inna rzecz, że taka sytuacja zdarza się chyba raz na milion.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Postprzez nick555 » wtorek, 8 lut 2011, 10:54

Prędzej doprowadzą że bariery będą tylko od dołu albo nie będzie wcale. Tak jak jest to na okazjonalnych trasach wyścigów górskich.
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez THIM » wtorek, 8 lut 2011, 10:58

m_a_t, do tego, co napisałeś, doszliśmy razem na ostatnich kilku stronach i nie widziałem, żeby ktoś się wymądrzał w tym temacie ;)

simprez, tak jak powiedział toydols, taki wypadek się zdarza bardzo rzadko. Jak Massa dostał śrubą w głowę, to niektórzy chcieli montować w bolidach owiewki jakie mają samoloty myśliwskie. Cóż, przed wszystkim się nie zabezpieczymy. Jak zamontujesz ten kewlar, to dzida wejdzie przez szybę. Taki sport.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MSG Racing » wtorek, 8 lut 2011, 10:58

Obejrzyjcie jeszcze raz dokładnie onboard Moreno.
Każda z tych barier zaczyna się i kończy w poziomie na takiej samej wysokości. Dwa (zależy jak patrzeć) zakręty przed miejscem gdzie wypadli jest właśnie przerwa miedzy barierami. Minimalna ale kończy się jedna i zaraz zaczyna druga. Coś podobnego mogło być właśnie w dwa zakręty dalej.
To tak w temacie barier.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez ToKu » wtorek, 8 lut 2011, 12:42

Kubicy życzę oczywiście szybkiego powrotu do zdrowia

Straszny pech, właśnie sobie obliczyłem, że ja od 2002 stałem na miejscach, gdzie w sumie zawodnicy przejechali coś koło 20 tysięcy kilometrów i w trakcie tych odcinków był jeden (JEDEN!) poważny wypadek (Rajd Polski 2008 - Miłki 1). Poważny, czyli taki, że kończy się czymś więcej niż "powierzchownymi", pomijalnymi obrażeniami i szokiem powypadkowym. Nawet jak zapomniałem o jeszcze jednym, to wypada jeden poważny wypadek na 10 tysięcy kilometrów OSowych. Biorąc pod uwagę wszystkich kierowców i niekwestionowanych mistrzów i półamatorów.

Tymczasem w komentarzach w internecie, telewizji i chyba wszelkich innych mediach wynika ta "prawda objawiona" co zawsze wychodzi na wierzch jak media biorą się za rajdy: Rajdy to CZYSTE ZŁO! Nie dość, że giną kibice, płoszone są zwierzęta, zakłócane prace polowe i wypoczynek letników to jeszcze teraz ODEBRAŁY NAM NASZEGO MISTRZA!!!

To, że mistrz rajdy kocha nie ma przy tym żadnego znaczenia. Społeczeństwo, dziennikarze i szeroko pojęte osoby decyzyjne wiedzą przecież w tym kraju lepiej co jest dobre nie tylko dla mistrza, ale i dla każdego obywatela.

P.S. Dobrze, że mgły nie było bo pewnie pojawiłyby się teorie, ze za wszystkim stoją Rosjanie... mają wszak doświadczenie i motyw!
Pogłoski jakobym to ja podrzucał kłody na trasie Kormorana 2002 uważam za grubo przesadzone
Avatar użytkownika
ToKu
N3
 
Posty: 360
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 17:03
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Booogi » wtorek, 8 lut 2011, 13:03

Sprawa odbiła się szerokim echem na eWRC.cz, Czesi dyskutują m.in. na temat wypowiedzi Kościuszki jakoby tył Fabii zachowywał się niestabilnie.

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=160 ... -nemocnici
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SebaSTI » wtorek, 8 lut 2011, 13:05

Booogi napisał(a):Sprawa odbiła się szerokim echem na eWRC.cz, Czesi dyskutują m.in. na temat wypowiedzi Kościuszki jakoby tył Fabii zachowywał się niestabilnie.

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=160 ... -nemocnici


na ten temat juz było mówione przez kosciuszke jak i Kuzaja, zreszta robert wiedzial ze Rajdówka to nie Bolid przyklejony do asfaltu...
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez DonCorrado » wtorek, 8 lut 2011, 13:16

Co do barier to sa jakie sa, ale tez zalezy kto i jak je montuje, a noz sruba nie chce sie jedna dokrecic bo z gwintem cos nie tak, to sie jedna daje, na prawde wszystko mozliwe i zapewniam, ze sobie tego nie wymyslilem sam, co do tego kevlaru i wogule wzmocnien karoserii to raz w tylek pilota Gronholma uderzyl kamien, a wydawac by sie moglo ze to nie mozliwe?

Niestety jest tak, ze jak na czyms nie ma pieniedzy to pokazuje sie to w zlym swietle, media rzadza, ciemny lud popiera. Musimy byc silni nie tylko w kwestii rajdow 8)

Forza Roberto Kubiko !!!
Ostatnio edytowano wtorek, 8 lut 2011, 13:18 przez DonCorrado, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Postprzez Booogi » wtorek, 8 lut 2011, 13:17

Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez FanGrzyb » wtorek, 8 lut 2011, 13:22

http://www.youtube.com/watch?v=2HheR9Uv ... re=related

1:08 na tym onboardzie widać przykładowe łączenie dwóch barier, w feralnym miejscu mogło być podobnie, fabia uderza tyłem w tą niższą, wyrywa ją z ziemi, przód nastawia się automatycznie centralnie na drugą, wyższą, siła powoduje że wchodzi w samochód, w tym czasie obracając samochód o 180 stopni, na końcu bariera wychodzi przez tylną klapę, co powoduje jej oderwanie (widać gdzie leży na onboardzie Moreno czyli musiało ją wywalić jak samochód był już obrócony)

Gdyby był onboard załogi która jechała przez Robertem, to było by jasne co do bariery w tym miejscu.

P.S. Dawno mnie tu nie było, ale widzę z kłótnie i pyskówki jak dawniej, czyli nic się nie zmieniło ;)
Avatar użytkownika
FanGrzyb
A5
 
Posty: 502
Dołączył(a): sobota, 20 sie 2005, 17:51
Lokalizacja: Babica k/ Rzeszowa

Postprzez MSG Racing » wtorek, 8 lut 2011, 13:51

Wreszcie jakaś poprawna symulacja tego wypadku. Ale nie do końca.
Na zdjęciu widać wyraźnie, że zawinięty fragment bariery to jej początek taki podobny trochę do łopaty. Jego zdjęcie jest stronę wcześniej.
Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=772JpVmEH6M -> tutaj widać w 4-5 sek że Morano mija taką przerwę w barierze. Jedna się kończy a druga zaczyna zaraz obok.
Dwa zakręty musiało być niestety podobnie :cry:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez DonCorrado » wtorek, 8 lut 2011, 14:10

http://www.youtube.com/watch?v=bYWMbR_TiKY

Krzychu sie spręża ale baba nie daje za wygraną :)
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Postprzez SebaSTI » wtorek, 8 lut 2011, 14:13

Wywiad szefa zaspołu oraz Witka (TVP)

http://www.youtube.com/watch?v=kHeDM3ZJ6D8
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron