Starty Kubicy w Rajdach

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez fotorobart_pl » poniedziałek, 7 lut 2011, 21:23

już się poprawili ... mogę screna na priv posić?
Powyższy post jest opinią autora tylko w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyn.
http://www.fotorobart.pl/ Obrazek
fotografia rajdowa i nie tylko...
Avatar użytkownika
fotorobart_pl
A5
 
Posty: 538
Dołączył(a): niedziela, 12 sie 2007, 19:54


Postprzez THIM » poniedziałek, 7 lut 2011, 22:27

darek90r napisał(a):
THIM napisał(a):Poczekajmy na onboard, będziemy wszystko wiedzieć.


Szczerze to wątpię aby ukazał się onboard.


IMHO kwestia czasu. Może dłuższego, ale na pewno jak się pojawi, to motorekords to wrzuci na swoją stronę i podlinkuje nam w 300 tematach.
Wiele wyjaśnia to zdjęcie:

SebaSTI napisał(a):Obrazek


Zwróćcie uwagę (czy tylko mi się wydaje?), że ta zagięta końcówka to zakończenie nie wychodzące z ziemi, coś jak tu:

Obrazek
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 7 lut 2011, 22:39

No niestety to takie coś :/
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez tomlodz » poniedziałek, 7 lut 2011, 22:45

Czyli tak jak pisałem wcześniej :evil:

Pewnie tył się odbił od bariery wcześniejszej i rzuciło ich przodem właśnie na początek tej :(
Avatar użytkownika
tomlodz
N2
 
Posty: 191
Dołączył(a): środa, 1 lip 2009, 20:17
Lokalizacja: Łódź

Postprzez micz » poniedziałek, 7 lut 2011, 23:33

tu nie ma co spekulować wystarczy przeczytać info na autosport.com
"that had a gap between two sections of barrier, leaving the end of the second exposed."
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez SebaSTI » poniedziałek, 7 lut 2011, 23:49

kilka odwiedzin u Roberta:

najblizsza rodzinka:
Obrazek

oraz dziewczyna Roberta:

Obrazek

i Briatore


Obrazek
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez luks » poniedziałek, 7 lut 2011, 23:55

nie wiem kogo kręci robienie zdjęć rodziny Kubicy w szpitalu i wpuszczanie ich na forum i co ma na celu.. chyba powielanie formuły Plotka..
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez SebaSTI » wtorek, 8 lut 2011, 00:03

luks napisał(a):nie wiem kogo kręci robienie zdjęć rodziny Kubicy w szpitalu i wpuszczanie ich na forum i co ma na celu.. chyba powielanie formuły Plotka..


tak samo moglbys powiedzec o TV, kazdy cche wiedzec i widzec jak najwiecej o Kubicy, a widac ze rodzina sie cieszy, bo ma z czego, wiec nie gderaj
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez luks » wtorek, 8 lut 2011, 00:08

faktycznie wysoką poprzeczkę sobie ustawiłeś.. telewizja ...
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez SebaSTI » wtorek, 8 lut 2011, 00:17

luks napisał(a):faktycznie wysoką poprzeczkę sobie ustawiłeś.. telewizja ...


no niestety jak bys chcial wiedzec w internecie wszystkiego sie nie dowiesz, widocznie mało oglądales na temat wypowiedzi ekspertów, tu nie chodzi dziennikarzy którzy sie na tym nie znaja , tylko przykladowe wypowiedzi kuzaja, barana i innych kierowców czy tez pilotów,ogranij sie.koniec tematu


EDIT:


Znalalem jedna ciekawą wypowiedz Grzegorza Grzyba :)


Czołowy kierowca Podkarpacia uważa, że Kubica wróci do ścigania szybciej niż się komukolwiek wydaje.

- Robert jest teraz w bardzo ekstremalnej sytuacji. Ale to niesamowicie silny facet. Poza rajdami i wyścigami on świata nie widzi. Na pewno będzie starał się wrócić za kierownicę najszybciej jak to tylko możliwe. Jeszcze szybciej niż jego organizm będzie w stanie. Zresztą jego team w F1 dysponuje olbrzymimi możliwościami. Mogą mu na przykład część przycisków w bolidzie zamontować po lewej stronie kierownicy – przewiduje Grzegorz Grzyb


Ostatnio edytowano wtorek, 8 lut 2011, 00:52 przez SebaSTI, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez DonCorrado » wtorek, 8 lut 2011, 00:17

luks napisał(a):nie wiem kogo kręci robienie zdjęć rodziny Kubicy w szpitalu i wpuszczanie ich na forum i co ma na celu.. chyba powielanie formuły Plotka..


niestety sława ma swoją cenę, nic nie jest za darmo ...
nie narzekaj
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Postprzez micz » wtorek, 8 lut 2011, 01:23

jest i Sokół
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez marrcus » wtorek, 8 lut 2011, 01:32

ten z lewej to wygląda jak z podrywacze.pl ;p

a jeśli ta bariera tam sie tak wysoko zaczynała (nie była jednolita) bo ten wcześniejszy koniec schodzi w dół to masakra ze robili je tak bez pomyślunku

z onabordu tej załogi po nim juz wczesniej zauwazułem ze te bariery jak widelce nacelowane przy lewej stronie drogi
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez m_a_t » wtorek, 8 lut 2011, 01:39

pragne naskrobac cos na temat barier drogowych ochronnych, poniewaz po pierwsze najwiekszymi znawcami sa Ci co maja blade pojecie ( no ofence), po drugie moze moje wypociny pozwola Wam troche bardziej poznac nature tego elementu drogi oraz tego zdarzenia.


Bariery drogowe ochronne stalowe grupy SP z prowadnica z profilowanej tasmy stalowej ( w taka wypakowal Kubek i o takiej tu mowa) stosuje sie gdy w przypadku ich braku jest wieksze zagrozenie zdrowia lub zycia, niz gdy sa one zainstalowane, czyli po polsku: lepiej uderzyc w bariere przed slupem, niz uderzyc w slupa gdy bariery brak...

bariery, jak juz ktos gdzies tu zauwazyl maja sie odginac i odksztalcac, nie amortyzowac. bariera ma utrzymywac pojazd na drodze, aby nie uderzyl on w zadna budowle lub urzadzenie poza droga....

bariery montowane sa z tzw "wlosem" czyli kazda nastepna zachodzi pod poprzedzajaca. chodzi o to aby nie dzialala ona jak tarka na samochod, oraz co czasem sie zdarza, na cialo czlowieka. Kubek trafil w bariere pod prad ( ale o tym pozniej)

ta konkretna bariera, w ktora Robert uderzyl, ma taka szerokosc pracujaca, ze powinna sie odgiac w poziomie o ok 1.3 m, przy predkosci 80km/h oraz kacie natarcia 20 stopni. jest po przyjeta norma. wiadomo, uderza sie bariere z roznymi predkosciami pod roznymi katami. powinna zachowac swoja ciaglosc, oraz wygiac slupek, ewentualnie zerwac sie z niego lub wyrwac z ziemi. zachowanie slupka jest uzaleznione od usytuowania go wzgledem miejsca uderzenia, oraz odleglosciami miedzy slupkami (najwieksza 4m, najmniejsza 0.33m).

bariery zaczynaja sie lub koncza (nie zaleznie od usytowania w terenie) tzw skosami, czyli odcinkami specjalnie obnizonymi do gruntu z poziomu wysokosci optymalnej, ktora wynosi dla barier SP 0.75m. w zaleznosci od klasy drogi odcinki te maja od 4m do 24m. bardzo rzadko zdarza sie, ze bariera zaczyna sie odrazu na swojej nominalnej wysokosci, lecz te sytuacje rozpatrywane sa indywidualnie (zaleznosc usytuowania bariery w terenie oraz obiektu przed jakim ma ona chronic). rownie zadko zdarza sie ze wystepuje przerwa w ciaglosci bariery, czyli robimy przerwe pomiedzy kolejnymi prowadnicami np na przejscie dla pieszych, przejscie do kladki lub sciezki), lecz tylko gdy wystepuje taka sama zaleznosc jak przy odc poczatkowych/koncowych. jezeli jest miejsce, zawsze robi sie zejscie do ziemi...

a teraz odnosnie tego konkretnego zdarzenia. jezeli chodzi o zachowanie bariery sa dwa scenariusze, ni mniej ni wiecej.

1. Kubek uderzyl przed samym polaczeniem prowadnic pod wlos.

1. A ze wzgledu na wade materialu, w jakis sposob ja rozrywa (w wypadku tej masy i predkosci raczej nie mozliwe).
1. B brak srub laczacych prowadnice powoduje, ze "deska" dziala jak drzwi: otwiera sie.

ta sytuacja, jedna badz druga, powoduje, ze pojazd przechodzi przez linie bariery i nadziewa sie na nastepna prowadnice. jednak ten scenariusz jest bardzo malo prawdopodobny wzgledem drugiego:

2. Kubek uderza w poczatek bariery, wtedy prowadnica penetruje samochod przez cala jego dlugosc, wychodzac az przez tylnia klape.
ten scenariusz jest najbardziej prawdopodobny, poniewaz w tym miejscu mogla byc jakas przerwa w barierze, np przejscie do kladki lub sciezki...

ostatnia sprawa: dlaczego bariera nie wygiela sie na silniku, klatce czy gdzies tam?! ano dlatego, poniewaz prowadnice zostaly tak zaprojektowane, aby odginac sie tylko w poziomie, lecz w pionie lub w swojej dlugosci nie, poniewaz nie spelnialy by wtedy one swojego zadania. dlatego bariera zadzialala jak noz wbijajacy sie w galarete (taka do jedzenia:)...


mam nadzieje ze moj krociotki wyklad nt barier pozwoli Wam bardziej pojac co tam sie stalo. odrazu zaznaczam, ze nie bylem tam na miejscu, nie widzialem i prorokiem tez nie jestem. wypowiedz moja opieram tylko na doswiadczeniu i wiedzy, ktora zdobylem w swojej pracy, gdzie to zajmuje sie demontarzem, montarzem i naprawami powypadkowymi wlasnie takich barier drogowych, oraz zdjeciach publikowanych w necie. na poparcie swojej wypowiedzi podaje tytul pozycyji wydanej przez Instytut Badawczy Drog i Mostow: " Wytyczne stosowania drogowych barier ochronnych". mozna znalezc w necie...


Zycze Robertowi, aby jak najszybciej wrocil do zdrowia i pelnej sprawnosci. Wiem, ze jest silnym facetem i napewno da rade..... Wyscigowa brac SRPL wspiera....
łan, tu, sri, TDI... Yog tez ma... :P
Avatar użytkownika
m_a_t
N1
 
Posty: 87
Dołączył(a): czwartek, 15 wrz 2005, 03:37
Lokalizacja: Suchedniow

Postprzez luks » wtorek, 8 lut 2011, 01:48

SebaSti trochę merytorycznej dyskusji a mniej pyskówki...

polecam artykuł 81 prawa autorskiego i koniec z mojej strony. wiem że popiszesz się jakąś odzywką jak szereg poprzednich, ale dalsza dyskusja z tobą nei ma sensu..
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron