Najlepszy samochód rajdowy ostatnich 15 lat

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez Sylwek_GSi » sobota, 17 lut 2007, 18:05

samer_wrc napisał(a):Lancer, podziwiam , bo walczyl z WRCami w spec A8 ... ale minus dla trzech diamentów, za tak pózne prace nad WRC :)



Citroen , hmm , ostatnie sukcesy, oraz fakt ze KitCar wygral z WRCami tez jest godne najlepszego auta, Xsara ... oska czy quattro wygrywało :)



Ciekawe że to właśnie Lancer jako ostatnie prawdziwe A-grupowe auto z A8 w latach swojej świetności z powodzeniem walczył z WuRCami a Makinen za jego kółkiem niemal seryjnie wygrywał! Wspaniale były te Agrupowe Miśki.

W sumie od 10 lat od kiedy wprowadzono WRC tylko kilka auto mogło z nimi wygrać. Były to Lancery, 306 Maxi, Meganka i Xsara.Inne auta chyba nie byly w stanie rywalizowac z WRC.

I taki maly wniosek WRC to chyba jedna z najlepszych o ile nie najlepsza klasa samochodow rajdowych jakie udalo sie stworzyc FIA:) A8 upadło definitywnie, F2 również teraz to samo czeka S1600 a WRC straszyli ze mia sie skonczyc a póki co nic na to nie wskazuje i na dodatek nic nie wskazuje zeby mily sie pojawic auta mogące z nimi wygrywać.

Oby nie było juz gorzej.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno


Postprzez Marmetal » sobota, 17 lut 2007, 22:35

Za kilka lat auta WRC mają ponoć zostać zastąpione rajdówkami Super 2000, ale jak będzie - czas pokaże.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Hultay WRC » niedziela, 18 lut 2007, 22:28

Zresztą nawet te trzyliterki WRC- one chyba wszystkim kojarzą sie z rajdami, dla laikówjest to tak oczywiste skojarzenie jak Małysz->skoki narciarskie :) Coś w tym chyba jest.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Marmetal » poniedziałek, 19 lut 2007, 17:38

Poza tym WRC nie znaczy tylko "world rally car", ale także "world rally championship" :). Ten skrót na stałe wpisał się w historię rajdów.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 19 lut 2007, 20:41

Marmetal napisał(a):Za kilka lat auta WRC mają ponoć zostać zastąpione rajdówkami Super 2000, ale jak będzie - czas pokaże.


Ta myśl jest odrzucona do minimum 2012. S2000 maja jeździć w krajowych mistrzostwach i regionalnych a WRC w MŚ.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez piter306 » poniedziałek, 19 lut 2007, 20:57

Najlepsza rajdówka - prawdziwa A-grupa, reszta jest milczeniem.
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 21 lut 2007, 19:41

z wypowiedzi Morrie Chandlera wynika że WRC bedzie jezdziło baaardzo długo, choć wcale nie jest powiedziane że WRC zawsze bedzie takie samo jak to ktore mamy obecnie. Te 3 literki chyba juz na zawsze bedą zarezerwowane dla najmocniejszej klasy rajdówek. No i fajnie.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MSG Racing » środa, 21 lut 2007, 23:19

Sylwek_GSi napisał(a):z wypowiedzi Morrie Chandlera wynika że WRC bedzie jezdziło baaardzo długo, choć wcale nie jest powiedziane że WRC zawsze bedzie takie samo jak to ktore mamy obecnie. Te 3 literki chyba juz na zawsze bedą zarezerwowane dla najmocniejszej klasy rajdówek. No i fajnie.


Czyli to o czym pisałem kilka postów wyżej (że jeszcze długo będziemy oglądać WRC). Oby zostały auta z turbinami. Mogą być ubogie w elektronikę ale żeby została turbina, no i duże spojlery - to te auta odróżnia i są efektowne. :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez MisiekClio » piątek, 23 lut 2007, 11:37

MSG Racing napisał(a): Oby zostały auta z turbinami. Mogą być ubogie w elektronikę ale żeby została turbina,



Ech tu sie nie zgodze... Nie ma nic lepszego niz dzwiek urzadzenia wkrecajacego sie wlasnie na 9tys. obrotow! A potem strzal sekwencji!!
A nie jakies nudne zmiany biegow przy 5,5 tys. Jak w dieslu... Podtrzymania turbo tez juz jakies bardziej cywilizowane niz kiedys...
Pamietam, ze jak jechal Swieboda swoja lekko rozkrecona Evo4 to wrazenie bylo takie jak przy burzy z piorunami. Robil wiecej huku niz wszystkie WRC razem wziete :)
Aaa i jeszcze pamietam, ze jak zblizalo sie Clio a potem Megane Maxi to ciarki przechodzily po plecach, a jak stales na krotkim oesie w srodku, to slychac fure bylo dokladnie na calej dlugosci oesu. Od startu do mety :)


Zreszta cala ta dyskusja jest o wyzszosci Swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca, czyli czysto teoretyczna...

Moze zrobimy glosowanie??

Ja wystawiam takie kandydatury:

-w kategorii najwiecej funu dla kibica i kierowcy: 306 Maxi (za przeskok technologiczny w stosunku do wszystkich wczesniejszych konctrukcji w f2)

-w kategorii najbardziej uzyteczna rajdowka : Focus wszystkich generacji (za szybkosc zarowno na asfalcie i szutrze. Szersza dostepnosc dla teamow pozafabrycznych i szybkosc teamu fabrycznego)

-w kategorii marka: Subaru (za zrobienie samochodu kultowego, zarowno na oes jak i na ulice)

-w kategorii all time best: Lancia Delta Integrale (za przetarcie szlaku dla innych)
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Re: Najlepszy samochód rajdowy ostatnich 15 lat

Postprzez Andrzej » środa, 14 mar 2007, 18:11

TomekW napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):
Wg mnie najlepszym a aza razem najpiękniejszym samochode mrajdowym ostatnich 15 lat jest Toyota Celica Gt-Four St205 oczywiscie grupy A.

Obrazek


Popieram, że Celica GT-FOUR. Zapewne większość z forumowiczów nie pamięta tych czasów 95-98 ale były to świetne lata rajdów. Nic tak nie chodziło (chodzi) bokiem jak Celica. Całkiem inna technika jazdy (brak aktywnych dyfrów) stawianie auta bokiem przed zakrętem, piękna sprawa. Rasowa rajdówka. Poprzednia Celica ST185 też była fajna i osiągała nawet większe sukcesy rajdowe.

Ja chociaz mam dopiero 18 lat to pamietam tamte czasy i ten przepiekny moim zdaniem samochod. To byly moje ulubione lata jesli chodzi o polskie rajdy. Moze dlatego ze bylem mlodszy ale rajdowki z tamtych lat robily moim zdaniem duzo wieksze wrazenie niz teraz. I te marchewt Escortow Cosworth'ow :D
Avatar użytkownika
Andrzej
A6
 
Posty: 1522
Dołączył(a): niedziela, 28 sie 2005, 18:41
Lokalizacja: Gliwice / Kraków

Postprzez krzysiek » środa, 14 mar 2007, 19:09

nie ma nic piekniejszego niz 126p gr A!!!!
krzysiek
N1
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 3 lis 2006, 13:44
Lokalizacja: wisla

Postprzez KKoza » niedziela, 18 mar 2007, 00:55

Toyota Celica - gdy tylko widzę ją na zdjęciach lub filmach, od razu micha się uśmiecha :D Jedno z moich ulubionych zdjęć rajdowych przedstawia właśnie Celice (w ostatnim Autoklubie to zdjęcie ozdabia artykuł o agencji McKlein).

(miało być z ostatnich 15 lat, więc Audi Quatrro się nie kwalifikuje).
Avatar użytkownika
KKoza
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): wtorek, 19 wrz 2006, 15:59
Lokalizacja: Korczyna/Krosno/Wawa

Poprzednia strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości