grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » wtorek, 31 sty 2006, 21:20

To była B-grupa z całą pewnością, tak jak Opel Manta czy tylnonapedowa Toyota Celica. Tak samo jak w przypadku grupy A nie było określone na ile kół ma być napęd, a na dodatek gdzie mabyć umieszczony silnk, pełna dowolność.

Była to jednak wczesna B grupa, moc mniej więcej jak w dzisiejszych WRC, czasem taki sprzęt był w stanie objechać pierwsze Audi Quattro, bo był lżejszy, a pierwsze Sport Quattro też wcale nie były mocne. Ludzie patrzą na B-grupę przez pryzmat 205 T16 Evo2, Delty S4, RS200 czy Quattro S1, tymczasem były także słabsze pojazdy, np wolnossące MG Metro 6R4, Renault 5 Turbo z silnikiem o pojemności 1,4 i z napędem na tylną oś. Poza tym do grupy B zaliczały się także wyścigówki, takie jak Ferrari 308, Jaguar XJ 220, czy Porsche 959. Grupa B to była pewna kategoria pojazdów wyczynowych, a nie ścisłe wytyczne konstrukcyjne jak w przypadku WRC.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez Marmetal » wtorek, 31 sty 2006, 21:32

Masz rację żółtodziób. Samochody B-grupowe to nie tylko rajdówki typu Peugeot 205 T16 czy Lancia Delta S4. Te najsilniejsze należały do klasy B12, a nie zapominajmy, że były jeszcze B11 (np. pierwsze Renault 5 Turbo), B10 (Lada 2105 VFTS) i B9 (Skoda 130LR). Oprócz tego słabsze B-grupy to np. Citroen Visa 1000 Pistes, Polonez 2000 Turbo czy Talbot Samba Rallye. Ach, ile by dał, żeby zobaczyć te auta w akcji...
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Karol » środa, 1 lut 2006, 12:19

mam pytanie bandit po co zalozyles ten topic jak i tak nie dasz sobie przegadac ze wrc jest lepsze :?: :wink:
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez bandit » środa, 1 lut 2006, 16:41

Karol napisał(a):mam pytanie bandit po co zalozyles ten topic jak i tak nie dasz sobie przegadac ze wrc jest lepsze :?: :wink:
po to bo 20letni staruszek na pewnych odcinkach ośmieszyl by wrc pomimo ze dla kilku to jest cud techniki
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez GrzegorzChyla » środa, 1 lut 2006, 16:50

bandit napisał(a):
Karol napisał(a):mam pytanie bandit po co zalozyles ten topic jak i tak nie dasz sobie przegadac ze wrc jest lepsze :?: :wink:
po to bo 20letni staruszek na pewnych odcinkach ośmieszyl by wrc pomimo ze dla kilku to jest cud techniki


całe szczęście sport którym się zajmujemy nie rozgrywa się na takich odcinkach tylko na odcinkach z zakrętami. Z mojej strony EOT bo widzę że nie chodzi Ci o to żeby ustalić prawdę tylko o to żeby się wygadać.

Jeżeli się mylę, to trzeba teraz:
znaleść wyniki współczesnego wrc na tych samych oesach co topowa B-grupa.
Można to zrobić pośrednio.
Np. ustalić ile w tamtych latach topowe B-grupy były szybsze na kilometrze oesu (średnio) od 037.
Ustalić kto jest szybszy i o ile - współczesna enka czy 037. (Potrzebne wyniki z ubiegłorocznego Nikona na przykład).
Ustalić o ile średnio na kilometrze topowy WRC (ubiegłoroczny?) jest szybszy niż topowa enka.

I się przekonać.
GrzegorzChyla
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): środa, 20 sie 2003, 08:31
Lokalizacja: Wrocław / Pęgów

Postprzez MisiekClio » środa, 1 lut 2006, 18:24

Grzegorz, to jest absolutnie nie do ustalenia... Jako doswiadczony w temacie rajdowym czlowiek, wiesz bardzo b. dobrze, ze:

a) punkty pomiaru czasu powinny byc IDEALNIE w tym samym miejscu
b) pogoda, temperatura, nawet wilgotnosc powietrza (no dobra z tym moze przesadzilem :D ) powinny byc maksymalnie zblizone.
c) nigdy nie widzialem, zeby przez 20 lat nawierzcchnia pozostala niezmieniona :D , a to tez jest bardzo istotna przeciez kwestia (patrz: "ewolucja" nawierzchni Michalkowej, albo "Zameczka", albo chociaz Salmopolu) przyczepnosci, krzywizn, dziur i ciec jest ekstra wazna!!

Tego typu zalozen musi byc spelnionych jeszcze kilka... Mozna oczywiscie wyciagnac jakas srednia z b. wielu pomiarow, ale to chyba zadanie dla ktoregos z naukowych osrodkow uniwersyteckich, a nie dla nas :D
Po prostu wyniki nie beda oddawac rzeczywistosci...

No i pozostaje jeszcze one question:

PO CO TO ROBIC?? :D :D

Czas leci, zmieniaja sie samochody, zmieniaja sie kierowcy i zmieniaja sie rajdy...
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez Karol » środa, 1 lut 2006, 20:32

Słuchaj bandit, piszesz jakie jest nasze zdanie, WRC czy Grupa B. Ale jak piszemy, że jednak WRC jest lepsze to ty bronisz zapalczywie Grupy B. W dodatku używasz niezbyt trafnych argumentów. Więc ja się pytam jaki jest sens tego topicu?? :wink:
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez bandit » środa, 1 lut 2006, 21:15

sens jest taki jak w temacie wrc v gr-b naprawde nie rozumiem cie nie interesuje cie ten temat to nie pisz i nie czytaj i oszczedz sobie nerwów
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez bandit » środa, 1 lut 2006, 21:22

aha znajdz najbardziej trafny argument czyli czasy grb i wrc na tych samych odcinkach bo na papierze grb wypada lepiej
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Karol » środa, 1 lut 2006, 21:48

Po pierwsze się ne denerwuje. Tylko nie rozumiem sensu tego topicu. Zresztą jak sam trafnie zauważyłeś był już taki temat i tak nikt do niczego nie doszedł. Na jednym odcinku WRC na drugim Grupa B. To tak samo jak ktoś by wybierał Jajko wiedeńskie czy Jejecznica na Boczku :wink:
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez Marmetal » czwartek, 2 lut 2006, 12:05

Nie da się ustalić które auto ma lepszy czas na jakimś odcinku. Jedno jest pewne: samochody grupy B zdecydowanie różnią się od WRC, tak jak zmienia się wszystko. Tu chodzi o postęp! Wiadomo, że nic nie będzie takie jak 20 lat temu. Grupa B byłaby zdecydowanie szybsza na torach, ale nie da rady WRC na krętych wąskich odcinkach. Dzisiejsze topowe samochody rajdowe to przede wszystkim elektronika. Umiejętności kierowców są także inne, kiedyś kierowcy byli lepsi. Dobrym porównaniem byłoby wsadzenie Loeba do Audi S1 i Blomqvista do Xsary WRC. Kto by wygrał? Oczywiście, że Stig, ponieważ kierowcy z tamtych lat wyróżniali się wszechstronnymi umiejętnościami. Ale... miało być o autach. Najlepiej tę całą dyskusję podsumował MisiekClio:

MisiekClio napisał(a):Czas leci, zmieniaja sie samochody, zmieniaja sie kierowcy i zmieniaja sie rajdy...
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Fryta » czwartek, 2 lut 2006, 12:12

MisiekClio napisał(a):Czas leci, zmieniaja sie samochody, zmieniaja sie kierowcy i zmieniaja sie rajdy...


Myślę, że to będzie najtrafniejsza konkluzja tego topicu... Ze swej strony dodam tylko, że to co było jest za nami i choćbyśmy bardzo tego chcieli to już po prostu nie powróci...
Avatar użytkownika
Fryta
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): piątek, 2 wrz 2005, 11:19
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez bandit » czwartek, 2 lut 2006, 14:40

Karol napisał(a):Po pierwsze się ne denerwuje. Tylko nie rozumiem sensu tego topicu. Zresztą jak sam trafnie zauważyłeś był już taki temat i tak nikt do niczego nie doszedł. Na jednym odcinku WRC na drugim Grupa B. To tak samo jak ktoś by wybierał Jajko wiedeńskie czy Jejecznica na Boczku :wink:
gdy pisalem ten temat nie wiedzałem ze taki juz byl i rzeczywiscie do niczego tam nie doszli ciekawi mnie tylko czy np rajd monte carlo rozgrywany jest na tych samych odcinkach co np w 1985r
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Karol » czwartek, 2 lut 2006, 15:30

Dyskusja o dawnych czasach, o grupie B i dawnych rajdach może być ciekawa :wink: Więc myśle, że niezbyt dobrze dobrałeś nazwe topicu :wink:
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez bandit » czwartek, 2 lut 2006, 16:07

na innym forum przeczytałem ze przed wypadkiem toivinena audi mialo gotowy wóz o mocy okolo 1000km [url]http://www.thruxton.f9.co.uk/henri/henri_pics.htm a tu jest zdjecie co pozostalo z lanci toivonena dziwi mnie szkielet tego auta same rury ciekawe czy nowe rajdówki maja podobna konstrukcj??????????????[/url]
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron