grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez qbus » niedziela, 29 sty 2006, 15:23

ale oni sa zdania ze gr-b miala chamulce jak w rowerze i skręcała jak lodołamacz a to czysta bzdura wystarczy obejzeć filmy z gr-b w akcji


No napewno układ hamulcowy nie dorównuje tym z WRC... a że B grupy skrecaly jak lodołamacz to fakt... te auta były tak mocno zeszperowane że w ciasnych zakretach czy też innych patelniach nieraz kierowcy musieli się składać "na trzy".... napewno skręcać dobrze to to nie skręcało.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice


Postprzez stein911 » niedziela, 29 sty 2006, 17:19

To prawda, bardzo byłem zaskoczony gdy zobaczyłem jak B grupa radziła sobie na krętych i ciasnych odcinkach, strasznie wolno przejeżdzały te potwory. Pamiętam jakąś relację z rajdu GB zassaną z emule. Na błotnisto-trawiastej nawierzchni te monstra wyglądały nieporadnie. Dopiero gdy kierowca wyprowadzał maszynę na prostą dawał popis mocy.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » niedziela, 29 sty 2006, 17:29

To prawda, bardzo byłem zaskoczony gdy zobaczyłem jak B grupa radziła sobie na krętych i ciasnych odcinkach, strasznie wolno przejeżdzały te potwory. Pamiętam jakąś relację z rajdu GB zassaną z emule.


Zobacz jak wolno WRC jechały na Col de Turini w tym roku... jedna jaskółka wiosny nie czyni, w latach 80tych znacznie gorsze były opony, datego jazda w trudnych warunkach wyglądała nieporadnie. Zresztą w tajdzie Walii do dzisiaj na błotku raczej zbyt szybko nikt nie zapierdziela. Jeżeli jednak gumy na to pozwalały to B-grupy skreęcały i to bardzo dobrze. Oczywiście nie tak dobrze jak WRC, ale porównania do lodołamacza są delikatnie mówiąc nie trafione.

Także rowerowe hamulce na szutrze nie są ażtaką przeszkodą, do hamowania na takich nawierchniach nie musi być jakiś straszny wypas, żeby hamowało natyle dobrze, na ile nawierzchnia pozwala. Gorzej byłoby na asfalcie, gdzie łatwo je zagotować.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » niedziela, 29 sty 2006, 17:50

Trochę się już naoglądałem i raz jeszcze stwierdzam, że B grupy były zaskakująco wolne na takich odcinkach.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez qbus » niedziela, 29 sty 2006, 17:53

A że WRC na slicku po śniegu jeździ wolno wiadomo nie od dziś... zawsze tak było...
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez żółtodziób » niedziela, 29 sty 2006, 20:25

A że WRC na slicku po śniegu jeździ wolno wiadomo nie od dziś... zawsze tak było...


I dlatego B-grupy nie jeździły zbyt szybko po błocie. 20 lat w oponach to cała wieczność.


Trochę się już naoglądałem i raz jeszcze stwierdzam, że B grupy były zaskakująco wolne na takich odcinkach.


Widocznie oglądaliśmy inne rzeczy, ja widzialem Pugi 205 zapierdzielające prawie dnem na patelniach, długch, zybkich łukach. O ile się orientuję to własnie w takich miejscach robi się czas, w ciasnych łukach to i tak się mulisz. Trzeba przyznać, że WRC w takich zakrętach są zwinniejsze i to znacznie, a i rajdy są w dzisiejszych czasach znacznie bardziej kręte, w związku z czym WRC ma przewagę. Wszystko jednak zalezy od warunkach w jakich przyszloby się ścigać, im szybsza trasa tym więcej ma do powiedzenia B-grupa
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » niedziela, 29 sty 2006, 21:16

To wg mnie jest pytanie z serii: Co było pierwsze? Jajko czy kura?
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez bandit » poniedziałek, 30 sty 2006, 01:19

tez widzalem na filmie gr-b w akcji i jestem zdania ze na odcinkach typu Pikes-Peak wrc dostanie łupnia
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez qbus » poniedziałek, 30 sty 2006, 09:23

Tylko że różnica polega na tym że WRC nie były konstruowane pod odcinki typu Pikes-Peak, więc dla mnie to jest żaden wyznacznik. Jakby się konstruktorzy wzięli za to i odpowiednio te auta przygotowali to B grupy nie miały by szans... technika poszła troszeczke do przodu.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez GrzegorzChyla » poniedziałek, 30 sty 2006, 09:56

bandit napisał(a):tez widzalem na filmie gr-b w akcji i jestem zdania ze na odcinkach typu Pikes-Peak wrc dostanie łupnia


Tylko że Peugeoty które jeździły na Pikes Peak też miały nie za dużi wspólnego z ówczesną specyfikacją Grupy B...

Grzegorz Chyła
GrzegorzChyla
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): środa, 20 sie 2003, 08:31
Lokalizacja: Wrocław / Pęgów

Postprzez Marcin 2 » poniedziałek, 30 sty 2006, 11:38

stein911 napisał(a):Trochę się już naoglądałem i raz jeszcze stwierdzam, że B grupy były zaskakująco wolne na takich odcinkach.


A co sądzisz o filmie ktury nazywał się "group b realrally"(był on kiedyś na stronie rally4u, ale można go znaleść gzieindziej)

Ja uwazam że auta na tym filmie jadą o wiele naprawde szybko, nawet w zakrętach (np. pierwsze ujęcia z Audi na asfalcie i zaraz potem 205), ewentualnie jezeli przejeżdzaj wolniej zakręt to odjeżdzają po wyjsciu szybciej od WRCa. Naprawde polecam zeby każdy sciągnoł sobie ten filmik i sam go ocenił. Dla mnie widać w nim że napewno grpb nie
była wolniejsza od WRC.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 30 sty 2006, 12:16 przez Marcin 2, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Marcin 2
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 19 lis 2005, 17:45

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 30 sty 2006, 11:44

Tylko że różnica polega na tym że WRC nie były konstruowane pod odcinki typu Pikes-Peak, więc dla mnie to jest żaden wyznacznik. Jakby się konstruktorzy wzięli za to i odpowiednio te auta przygotowali to B grupy nie miały by szans... technika poszła troszeczke do przodu.


Tak, oczywiscie, gdyby do współczesnego WRC dać 700 KM to by B grupa nie miała szans, tak samo jak by do B grupydać współczesne hamulce i zawiedszenie to WRC nie miałoby szans. Dawniejsze rajdy były szybsze od obecnych, więc jeśli je potrakotować jako wyznacznik to może B-grupa byłaby lepsza... IMO niema jednoznacznej odpowiedzi napytanie co byłoby lepsze, to tak jak by porównywać współczesne auto Rallycrossowe z WRC, w Rallycrossie WRC nie miałoby szans, mimo że ma zancznie więcej elektroniki, za to na OSach auta Rallycrossowe radzą sobie średnio, zupełnie jak by im przeszkadzała ta duża moc.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » poniedziałek, 30 sty 2006, 14:38

W relacjach z WRC czasami pokazywane są fajne animacje pokazujące gdzie poszczególne załogi traciły a gdzie zyskiwały. I nie raz było widac jak np. solberg w subaru w pirelli na wyjściu z długiego łuku zostawiał wszystkich w michelinach. Opona->przyczepność to rzecz nawazniejsza na OS-ach. B grupa może sobie być szybsza na Pikes Peak, na torze wyścigowym moze być szybka jak F1 ale to nie zmienia faktu, że na normalnym rajdzie w większości przypadków przegra. WRC to też nie są maszyny niepokonane, przegrywały odcinki, czasem nawet rajdy z kitcarami i N-GT.

Ja uwazam że auta na tym filmie jadą o wiele naprawde szybko, nawet w zakrętach (np. pierwsze ujęcia z Audi na asfalcie i zaraz potem 205), ewentualnie jezeli przejeżdzaj wolniej zakręt to odjeżdzają po wyjsciu szybciej od WRCa. Naprawde polecam zeby każdy sciągnoł sobie ten filmik i sam go ocenił. Dla mnie widać w nim że napewno grpb nie
była wolniejsza od WRC.


Po czym poznałeś...
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Marcin 2 » poniedziałek, 30 sty 2006, 14:47

Po czym poznałem ? Na oko. Ani ja,ani Ty nie mamy predkości jakie miały te auta w zakrętach wiec stwierdzenia jakie prawimy ze WRC jest szybszy czy grb jest szybsza sa tylko naszymi ocenami. Tak jak muwiłem : trzeba było wziąsc dcinek specjalny, wrc, grb i niech jadą: wtedy by wyszło jaka jest prawda.
Avatar użytkownika
Marcin 2
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 19 lis 2005, 17:45

Postprzez stein911 » poniedziałek, 30 sty 2006, 14:50

Po czym poznałem ? Na oko.


Bardzo racjonalne przesłanki.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron