Nowy podział klas w rajdach: Rally 1, 2, 3...itp

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Nowy podział klas w rajdach: Rally 1, 2, 3...itp

Postprzez Hultay WRC » niedziela, 7 mar 2021, 17:29

https://pl.motorsport.com/wrc/news/nowe ... h/5596381/
Co myślicie?

Podział klas zostanie zmieniony. Mam mieszane uczucia, ale wśród nich jest też ciekawość :) ale i zmieszanie bo ciężko się przestawić, łatwo o pomyłkę gdzie R2 to nie Rally 2 i odwrotnie...a przecież to podział Rx miał być tym prostym, klarownym itp, a teraz znowu do góry nogami :/

Rally 1= obecne WRC. Szkoda że rezygnują z tej nazwy. Swoją drogą, dziwne że jeszcze mało jest konkretów o nowych autach, w F1 dzieje sie to z o wiele większym wyprzedzeniem a rajdowi kibice nie znają szczegółów...Cośtam cośtam hybryda, cośtam o mniejszym skoku zawieszenia, chyba że ja mało wiem?
Rally 2 = R5, spoko, jasne

Rally 3; i tutaj robi się ciekawie... na razie tylko jedno auto, choć sam pomysł na taniego w miare czterołapa z sekwencją jest spoko. Pytanie czy nie jest niepokojące to, że jeszcze jest cicho o nowych autach tej klasy oprócz Fiesty? No i co z dotychczasowymi autami "Kit R4"? Gdzie podzieją się Nki z pakietem R? Ciekaw jestem jak to pogodzą w narodowych mistrzostwach. Ciekawe czy w jednej klasie będzie zbieranina Rally 3+ Nki, Rki, Proto itp?
Mniejszymi klasami się nie interesowałem.

Podrzucajcie co nowego się wykluwa i co myślicie o tym podziale.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce


Re: Nowy podział klas w rajdach: Rally 1, 2, 3...itp

Postprzez andrew88 » poniedziałek, 8 mar 2021, 15:07

Rally2 nie będę mylić z R2 i Rally4 z R4 dzięki temu, ze takie nazewnictwo stosowano już w zeszłym roku i zdążyłem się do niego przyzwyczaić.
Rezygnacja z nazwy WRC bardzo mi się nie podoba. Jak dla mnie samochody WRC chcą za bardzo zrównać w nazewnictwie z F1. Szkoda, bo był jakiś wyróżnik i można powiedzieć wyrobiona marka, a teraz takie prostackie Rally1.
Szkoda, że w ślad za różnymi klasami samochodów nie idzie zróżnicowanie w modelach, tylko wszystko na jedno kopyto. Obawiam się, że przez to będzie mało atrakcyjnie dla kibica jak będzie widział z wyglądu takie same rajdówki Rally3 i 4.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: Nowy podział klas w rajdach: Rally 1, 2, 3...itp

Postprzez Hultay WRC » czwartek, 18 mar 2021, 22:58

andrew88 napisał(a):Rally2 nie będę mylić z R2 i Rally4 z R4 dzięki temu, ze takie nazewnictwo stosowano już w zeszłym roku i zdążyłem się do niego przyzwyczaić.
Rezygnacja z nazwy WRC bardzo mi się nie podoba. Jak dla mnie samochody WRC chcą za bardzo zrównać w nazewnictwie z F1. Szkoda, bo był jakiś wyróżnik i można powiedzieć wyrobiona marka, a teraz takie prostackie Rally1.
Szkoda, że w ślad za różnymi klasami samochodów nie idzie zróżnicowanie w modelach, tylko wszystko na jedno kopyto. Obawiam się, że przez to będzie mało atrakcyjnie dla kibica jak będzie widział z wyglądu takie same rajdówki Rally3 i 4.


No niestety, te niższe klasy to same pchełki spod marketu, Rally 3 nie wyglądają wcale. Jakoś cicho także o nowych autach innych marek, żeby sie zaraz nie okazało że za 2-3 lata trzeba będzie robić korekty tego podziału albo nie będzie on respektowany poza WRC i w krajowych mistrzostwach każdy bedzie robił po swojemu.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Re: Nowy podział klas w rajdach: Rally 1, 2, 3...itp

Postprzez suchoklates » wtorek, 13 kwi 2021, 10:04

W najnowszym numerze Racecar Engineering przedstawiono ogolny koncept Fiesty Rally3 i Maciej Woda duzo opowiada o tym samochodzie. Z artykulu wynika, ze Rally3 to oddolny projekt M-Sport Poland. Znalezli nisze rynkowa, czyli auto, dzieki ktoremu przeskok z oski do czterolapa nie jest tak drastyczny, czy to ze wzgledu na predkosc czy na koszty. Z racji tego ze to ich pomysl, i projektujac Fieste Rally3 tworzyli regulamin tej klasy, to sa na razie jedyna marka (co wpisuje sie w model biznesowy M-Sportu, czyli miec pierwszy samochod w klasie). Z artykulu jasno wynika, ze inni producenci, np. Toyota, sa zainteresowani ta klasa (m. in. na zyczenie Toyoty zwiekszono pojemnosc skokowa silnika z planowanyh 1000ccm do 1500ccm). Wg Macieja Wody Rally3 ma byc 1,5 sek/km wolniejsze od Rally2, a ok. 4 sek./km szybsze od Rally4, czyli dobry kierowca w Rally3 moze w krajowych mistrzoswach namieszac w generalce tym autem. Ogolnie w mistrzostwach krajowych chetnie zobaczylbym duzo Rally3 i 5-7 Rally2. Walka w Rally3 bylaby ciekawa, ci kierowcy mogliby namieszac w generalce przy odrobinie szczescia i duzych umiejetnosci. Cena Rally3, czyli ok. 120 000€ to polowa ceny Rally2 (a "tylko" 50 000€ wiecej niz Rally4), wiec frekwencja moze byc duza.

Dzieki Rally3 ta proponowana przez FIA drabinka zaczyna nabierac sensu. Mysle ze obawy dotyczace malego zroznicawania wizualnego poszczegolnych klas od siebie sa niepotrzebne. Rally4 to zwykly samochod miejski, na pierszy rzut oka bez zadnych bajerow - tak tez wyglada. Rally3, sugerujac sie Fiesta, ma tylny spoiler z Rally2, ktory wizualnie znacznie odroznia go od Rally4. Do tego na szutrze golym okiem widac roznice w prowadzeniu aut. W Rally2 do spoilera dochodza poszerzone nadkola, wieksze kola itp. Od razu widac, ze to duzo powazniejszy samochod (tak w sam raz dla krajowego mistrza czy ERC). Na koniec Rally1, zarezerwowane dla WRC, z wielkim pakietem aerodynamicznym. Wg mnie obecne samochody WRC prezentuja sie tak, ze od razu widac, ze to najwyzsza klasa samochodow. Mam nadzieje, ze w Rally1 to w duzej mierze pozostanie. W porownaniu w F1, gdzie samochody roznia sie od siebie glownie kolorem, to nie powinno byc z tym zadnego prolemu.

Co do nazewnictwa... wolalem "R5" czy "R2" od "Rally2" czy "Rally4"... te pierwsze sa krotsze i szybciej sie pisze :wink:
[EDIT] Tez mi szkoda nazwy WRC. W relacjach na zywo z rund MS czesto slyszalem prolemy u komentatorow ze sprecyzowaniem, czy chodzi o WRC samochod czy WRC mistrzostwa. Mysle ze to byl jeden z glownych motywatorow zmiany nazwy dla samochodow WRC.
Suchoklates
- Fahrwerk / Suspension -

Elbflorace
Formula Student Team TU Dresden e.V.

http://www.elbflorace.de
Avatar użytkownika
suchoklates
N1
 
Posty: 51
Dołączył(a): czwartek, 24 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Nowy podział klas w rajdach: Rally 1, 2, 3...itp

Postprzez andrew88 » niedziela, 18 kwi 2021, 00:21

Kierując się tylko widowiskowością w oparciu o pierwszą rundę Tarmac Masters absolutnie nie chciałbym widzieć przewagi ilościowej rajdówek Rally3 nad Rally2. Może w kolejnych startach będzie to lepiej wyglądało, ale w ubiegłą niedzielę zdecydowanie wolałem oglądać i słuchać Rally2/R5 niż Rally3.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława


Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości